Καινοτόμος εκπαιδευτική δράση στο Γυμνάσιο Λ.Τ Χάλκης Δωδεκανήσου

Το Γυμνάσιο Λ.Τ Χάλκης Δωδεκανήσου είναι ένα μικρό σχολείο σε ένα πανέμορφο, γραφικό και γεωγραφικά απομονωμένο νησί. Αριθμεί συνολικά 17 μαθητές σε Γυμνάσιο και Λύκειο και 15 καθηγητές – στην πλειοψηφία τους νεοδιόριστοι ή μόνιμοι με μικρή διδακτική εμπειρία).

Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος Αυτοαξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.) που εφαρμόζει για δεύτερη συνεχή χρονιά το Γυμνάσιο Λ.Τ. Χάλκης, η ομάδα καθηγητών του σχολείου μας μελετά τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα που καταγράφονται στη σχολική μονάδα με συγκεκριμένους δείκτες όπως η μαθητική διαρροή, τα κοινωνικά επιτεύγματα των μαθητών και οι μαθητικές επιδόσεις.

Με αφορμή την μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική δραστηριότητα με πολλαπλές καινοτομίες, με την έγκριση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, της Επιστημονικής Επιτροπής του Κ.Ε.Ε. και σε συνεργασία με την σχολική σύμβουλο, παιδαγωγικά υπεύθυνη του σχολείου κα Τσαμπίκα Καράκιζα, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων (κ. Βαγγέλη Ηλιάδη – Γυμνάσιο Λ.Τ. Χάλκης, κα Λουκία Ορφανού – 7ο Γυμνάσιο Ρόδου και κ. Βασίλη Ζήκα – 1ο ΓΕΛ Ρόδου) και τους συλλόγους καθηγητών των σχολείων υποδοχής.  

Συγκεκριμένα η σχολική μονάδα του Γυμνασίου – Λυκείου Χάλκης ενσωματώθηκε (συνεκπαίδευση)  στο ημερήσιο διδακτικό πρόγραμμα των αντίστοιχων τάξεων του 7ου Γυμνασίου Ρόδου (οι μαθητές του Γυμνασίου) και του 1ου Λυκείου Ρόδου (οι μαθητές του Λυκείου), από τις 29 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2011. Η αφορμή για τον σχεδιασμό της συγκεκριμένης δράσης συνδέεται με τη μικρή δυναμικότητα της σχολικής μας μονάδας. Η κάθε τάξη έχει από 1 ως 5 μαθητές, με συνέπεια οι μαθητές μας που βιώνουν τον γεωγραφικό και κοινωνικό αποκλεισμό να υστερούν σε συναγωνισμό, σε μορφωτικό επίπεδο, σε στόχους,  σε κοινωνικοποίηση,  σε φιλοδοξίες και προοπτικές.

Οι συνενώσεις των σχολικών μονάδων είχαν ιδιαίτερη επιτυχία και αξιοσημείωτα αποτελέσματα τόσο για τους μαθητές που ενσωματώθηκαν σε πολυπληθείς τάξεις, όσο και για τους εκπαιδευτικούς που τους συνόδευαν (Βασιλείου Αλέξανδρος, Κουγιουμτζίδης Κώστας, Κυριαζής Χρήστος, Πούλιος Στέφανος, Σιόντη μαρία, Σπένδας Απόστολος).  Εκτός απ’ τις διδασκαλίες που περιελάμβανε το ωρολόγιο πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε εργαστήρια Η/Υ, συνδιδασκαλίες, προβολές σε διαδραστικό πίνακα, ομαδικές εργασίες, συνεργασίες σε πολιτιστικά θέματα, εκπαιδευτική επίσκεψη σε μνημεία της Ρόδου, κοινή εκδήλωση των χορευτικών ομάδων των δύο σχολείων κλπ.

Οι βασικοί στόχοι που αναφέρονται παραπάνω, όπως αυτός της απομάκρυνσης της αίσθησης του αποκλεισμού των μαθητών μας από κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα, πέτυχαν. Ο στόχος του να αποδεχθούν οι μαθητές ως υψηλή την αξία του σχολείου ως θεσμού και του μορφωτικού αγαθού ως απαραίτητου εφοδίου για την ενήλικη ζωή τους, πέτυχε επίσης. Τα επιμέρους αποτελέσματα καταγράφονται.  Σε κάθε περίπτωση η συμβολή των διευθυντών και των καθηγητών των σχολείων υποδοχής ήταν καθοριστική στην επίτευξη των στόχων μας, αλλά και στη διευκόλυνση της παραμονής μας στη Ρόδο και για το λόγο αυτό τους ευχαριστούμε θερμά.

Γυμνάσιο – Λυκειακές τάξεις

Χάλκης Δωδεκανήσου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: