5η συνεδρίαση – ΘΕΜΑ 9: Συζήτηση για τις συνενώσεις σχολείων (Εκτός ημερήσιας διάταξης, μετά από επιμονή όλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης)

Υπάρχει διαδικασία και νομοθεσία για το πώς και πότε μπορούν να γίνουν οι συνενώσεις σχολείων, δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν τηρήθηκε αυτό και γίνεται χωρίς στοιχειώδη διαβούλευση. Η απόφαση της κυβέρνησης για συνενώσεις σχολείων είναι πρόχειρη, δεν βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και πάρθηκε χωρίς να ζητηθεί η γνώμη των ενδιαφερομένων. Μια απόφαση που έχει επιπτώσεις στην ζωή των μαθητών και των παιδιών μας, όπως η συνένωση σχολείων, θα ήταν σωστή αν ήταν εθελοντική, είχε προκύψει μετά από πρωτοβουλία των τοπικών κοινωνιών, ήταν αποτέλεσμα διαλόγου με τους διαφορετικούς ενδιαφερόμενους (συμπεριλαμβανομένων των γονιών) και σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να βασίζεται σε παιδαγωγικά και μόνο κριτήρια.
Προηγουμένως βέβαια θα έπρεπε να έχουν απαντηθεί μια σειρά ερωτημάτων, όπως:– πόσο μπορεί να επιβαρύνονται οι μαθητές με συνεχείς μετακινήσεις;
– υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις – με αξιοποίηση και της σύγχρονης τεχνολογίας της πληροφορικής – για να σπάσει η απομόνωση των μαθητών που είναι σε πολύ μικρά και μονοθέσια σχολεία και να βοηθηθεί η κοινωνικοποίησή τους,
– μπορεί οι όποιοι πόροι υπάρχουν σήμερα για τις μετακινήσεις μαθητών να διατεθούν πιο αποτελεσματικά για την αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου στα υπάρχοντα σχολεία (πχ εισαγωγή πιο ευέλικτων μορφών εκπαίδευσης σε τοπικό επίπεδο, προώθηση οργανωμένων επισκέψεων των μαθητών σε χώρους και θεσμούς παιδαγωγικού ενδιαφέροντος, συμμετοχή των μαθητών μέσω της χρήσης υπολογιστή σε κοινές εργασίες με μαθητές από άλλα σχολεία, “κινητές” εκπαιδευτικές δομές κα) ώστε να βιώνουν φαινόμενα αποκλεισμούς;Φοβόμαστε, όμως, ότι το μόνο κριτήριο που κυριάρχησε είναι μια ατεκμηρίωτη, μάλιστα,  υπόθεση ότι με τις συνενώσεις θα περικοπούν δαπάνες από το Υπουργείο Παιδείας. Υπάρχει, όμως, ο κίνδυνος ακόμα και σε αυτό να κάνει λάθος εκτιμήσεις το Υπουργείο, μια και η συνένωση θα μπορούσε να οδηγήσει απλώς σε μεταφορά του κόστους από τη λειτουργία των σχολείων σε δαπάνες μετακινήσεων, με δεδομένο ότι δεν έχουμε δει έστω έναν συνολικό (και οικονομικό) σχεδιασμό. Εξάλλου από τον προϋπολογισμό που ψηφίσαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο προκύπτει ότι για μετακινήσεις μαθητών στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα φαίνεται ότι διατίθενται σημαντικά ποσά, χωρίς να έχουν συμπεριληφθεί εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις από τις νέες συνενώσεις σχολείων.Ως Οικολογικός Άνεμος θεωρούμε ότι είναι αναγκαία και μια συνολική συζήτηση για το πώς θα γίνουν βιώσιμες οι κοινωνίες ακόμα και στο πιο μικρό νησί.  Πώς θα υπάρξουν παιδιά στα σχολεία που θα απολαμβάνουν την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και πως η εκπαιδευτική διαδικασία θα περιλάβει και χαρακτηριστικά της Περιφέρειας.

  • Πρόταση σχεδίου απόφασης Νίκου Χρυσόγελου για το θέμα της συνένωσης σχολείων
    Με δεδομένο ότι κατά τη συζήτηση διαφαίνεται σε γενικές γραμμές συμφωνία όλων των παρατάξεων και όλων των Περιφερειακών Συμβούλων σε ένα βασικό σημείο, ότι είναι λάθος η πολιτική του Υπουργείου για τις συνενώσεις, πρότεινα να υπάρχει ένα μίνιμουμ το οποίο να ψηφιστεί ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο ώστε να στείλει και ισχυρό πολιτικό μήνυμα προς την κυβέρνηση. Αυτό δεν έγινε δεκτό, ο Περιφερειάρχης και οι άλλες παρατάξεις δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε κοινό κείμενο και τέθηκαν σε ψηφοφορία 5 σχέδια αποφάσεων.
    Το σχέδιο που προτείναμε ως ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ Ν. Αιγαίου για να αποτελέσει τη βάση κοινής απόφασης:
    «Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ν. Αιγαίου ζητάει από την Υπουργό παιδείας να μην προχωρήσει σε συνενώσεις σχολείων χωρίς να υπάρξει διαβούλευση με τα Περιφερειακά Συμβούλια. Τους τοπικούς φορείς και τους εκπαιδευτικούς, με δεδομένο ότι κάτι τέτοιο θα πρέπει να βασίζεται σε καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια. Θυμίζουμε ότι υπάρχει διαδικασία για τις συνενώσεις σχολείων που προβλέπεται από τον νόμο.
    Ως Περιφερειακό Συμβούλιο συμφωνούμε ότι πρέπει να ανοίξει μια σοβαρή και σε βάθος συζήτηση για την ποιότητα της εκπαίδευσης και για το πώς πρέπει να γίνει μια βιώσιμη και ουσιαστική μεταρρύθμιση στην παιδεία, που θα λαμβάνει υπόψη της και τη νησιωτικότητα και τις ανάγκες των μαθητών-παιδιών».
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: